ŠKODA SUPERB oslavuje významné jubileum 15 rokov. Od chvíle, keď v roku 2001 zišiel z výrobnej linky prvý automobil radu ŠKODA SUPERB, vyrobila česká značka zhruba 900 000 áut všetkých troch generácií tohto modelu.
Viac ako 100 000 z nich predstavujú automobily tretej generácie, ktorá sa vyrába od marca 2015 a úspešne sa etablovala v konkurencii automobilov strednej triedy. Na Slovensku sa od začiatku predaja modelu v roku 2001, až do súčasnosti, predalo viac ako 10 400 automobilov ŠKODA SUPERB.
Svojim novým, expresívnym dizajnom a inovatívnymi technológiami priviedol nový model ŠKODA SUPERB značku do novej éry.
Vďaka ostro vykresleným líniám exteriéru, najmodernejším asistenčným systémom zlepšujúcim bezpečnosť a komfort, silným a súčasne hospodárnym motorom, najväčšou ponukou priestoru vo svojom segmente a radom „Simply Clever“ riešení, sa aktuálna generácia úspešne presadila medzi automobilmi strednej triedy.
Celkovo sa z novej, tretej generácie modelu SUPERB predalo na Slovensku do septembra 2016 až 2 084 automobilov (SUPERB – 1 188 kusov a SUPERB COMBI – 896 kusov). V medziročnom porovnaní vzrástol predaj vlajkovej lode o vyše 130 %, čím sa dostala na vrchol strednej triedy s podieľom vyše 30 %.
Za svoje mimoriadne kvality získal model ŠKODA SUPERB okrem iného cenu „Red Dot Award“ za vynikajúci produktový dizajn a titul „Auto roka“ v mnohých európskych krajinách. Úspešnosť vlajkovej lode koncernu podčiarkujú aj počty vyrobených áut.
Od marca 2015, kedy z linky vyšiel prvý exemplár tretej generácie modelu ŠKODA SUPERB, vyrobila automobilka viac ako 100 000 automobilov tohto obľúbeného typu.
Doteraz vyrobila ŠKODA AUTO takmer 900 000 automobilov ŠKODA SUPERB prvej, druhej a tretej generácie. Na Slovensku sa modelový rad SUPERB začal predávať od roku 2001 a do septebmra 2016 bolo zákazníkom dodaných 10 422 automobilov tohto modelového radu.
Počiatky prvých reprezentatívnych limuzín značky ŠKODA siahajú až do pionierskych čias výroby automobilov. Model Laurin & Klement FF bol v roku 1907 vybavený prvým osemvalcovým motorom v Strednej Európe.
Luxusný model ŠKODA HISPANO-SUIZA, vyrábaný v dvadsiatych rokoch používal napríklad aj prvý prezident Československej republiky Tomáš Garrique Masaryk.
Na začiatku tridsiatych rokov zas zákazníkov nadchol osemvalcový automobil ŠKODA 860. V roku 1934 zišiel z linky prvý reprezentatívny automobil značky ŠKODA s názvom SUPERB – model ŠKODA 640 SUPERB. Rovnako ako aktuálna generácia, aj jej predchodca fascinoval množstvom pokrokových technických riešení.
Model 640 SUPERB využíval technologickú platformu vozidla POPULAR, jeho šesťvalec s objemom 2,5 litra dosiahol výkon 55 konských síl. Kardanový hriadeľ prechádzal centrálnou rúrou chrbticového rámu, namiesto tuhých náprav mal automobil aj pokrokovejšie nezávislé zavesenie predných aj zadných kolies.
Výhodou tejto konštrukcie bolo napríklad to, že podstatne vyššia torzná tuhosť menej namáhala karosériu. Výrobné haly spoločnosti ŠKODA vtedy opustilo len 200 týchto vozidiel.
- Zdroj: www.skoda-auto.sk