Spoločnosť Nissan Europe predstavila rozsiahlu veľkú reklamnú kampaň na svoj vlajkový crossover Qashqai. Vyzdvihuje v nej pozíciu automobilky ako značky, ktorá tento segment vytvorila. Nová kampaň označuje vozidlo Qashqai za „originálny mestský crossover“.
Pripomína divákom, že bol prvým a zostáva najlepším crossoverom svojho druhu, a radí im, aby sa nikdy neuspokojili s druhou najlepšou možnosťou.
Príbeh v rámci štruktúry Nissan United stvorili partnerské agentúry TBWA & Digitas LBI. Rozpráva o mužovi fixovanom na biele vozidlo Qashqai, ktoré mu stále zasahuje do bežného života. Vzniká tým implicitné posolstvo, že Qashqai je najlepšou možnou voľbou.
Reklama je zakončená predstavením špeciálnej verzie Qashqai N-Vision, vybavenej panoramatickým kamerovým parkovacím systémom – technológiou, ktorá prezentuje vozidlo Qashqai ako krok vpred.
Reklama sprevádzaná hudbou indie rockovej skupiny Royal Blood využíva odvážnejší nový vzhľad, štýl a tón hlasu. Oproti predchádzajúcim reklamám značky Nissan, ktoré boli skôr než na emocionálne vyznenie zamerané na funkcie vozidla, je provokatívny a hravý tón výrazným posunom.
Na konci reklamy sa objavuje motto
„Ak sa rozhodnete pre to druhé najlepšie, potom vás budú navždy sprevádzať pochybnosti,“
ktoré zdôrazňuje, že Qashqai je vo svojej kategórii originálom a štandardom a uisťuje potenciálnych zákazníkov, že si vyberú správne.
„Model Qashqai sa ako prvé vozidlo v segmente crossoverov stále teší obrovskej popularite,“
konštatoval viceprezident spoločnosti Nissan Europe Jean-Pierre Diernaz.
„I keď na trh crossoverov prichádzajú noví hráči, naša kampaň „Nikdy až druhá voľba“ zdôrazňuje, že Qashqai je vo svojom segmente stále originálom a tým najlepším riešením. Vieme, že rozhodovanie o kúpe nového vozidla nie je jednoduché. Naša reklama presviedča potenciálnych zákazníkov provokatívne a s hravosťou. Prezentácia spoločnosti Nissan tak naberá nový a odvážnejší smer.“
Vysielanie reklamy vo vybraných európskych krajinách vrátane SR začalo v septembri 2016. Do januára 2017 má byť reklama uvádzaná po celej Európe.
Koncept „Nikdy až druhá voľba“ vytvorený pre model Qashqai je súčasťou komplexnej marketingovej kampane, ktorá bude prebiehať na internete i mimo neho a využije všetky kanály vrátane digitálnych technológií, sociálnych sietí, maloobchodu a riadenia vzťahov so zákazníkmi.