Sedan Triedy E prešiel hodnotením Euro NCAP s najvyšším skóre v podobe piatich hviezdičiek. Výrazne pritom presiahol požiadavky, ktoré sa v rámci nezávislej bezpečnostnej skúšky musia splniť na dosiahnutie päťhviezdičkového hodnotenia.
Päť hviezdičiek za bezpečnosť cestujúcich, bezpečnosť detí a ochranu chodcov, ako aj asistenčné systémy – taký bol výsledok Triedy E v hodnotení Euro NCAP.
Sedan si najlepšiu známku zaslúžil najmä preto, lebo v nárazových skúškach vo všetkých štyroch kategóriách dosiahol oveľa lepšie výsledky, ako sa pri hodnotení Euro NCAP očakáva na udelenie najlepšej známky v podobe piatich hviezdičiek, a tým jasne presiahol tieto hraničné hodnoty.
Presahuje rámec piatich hviezdičiek
Sedan Triedy E v rámci hodnotiaceho systému Euro NCAP okrem toho získal aj dve ocenenia „Advanced Rewards“ za systém PRE-SAFE® a asistenta sledovania pozornosti ATTENTION ASSIST – obidve ocenenia presahujú rámec hodnotenia hviezdičkami a vyzdvihujú osobité bezpečnostné inovácie.
Inovatívne asistenčné systémy
Sedan Triedy E dosiahol tieto výsledky najmä vďaka kombinácii vysokostabilnej bezpečnostnej bunky priestoru pre cestujúcich s výkonnými zadržiavacími systémami a množstva asistenčných systémov pre vodiča. Sériovo sa na palube nachádza napríklad aj aktívny asistent brzdenia.
Tento systém dokáže vodiča upozorniť na nebezpečenstvo kolízie, pomáhať mu pri núdzovom brzdení a v núdzi aj automaticky brzdiť. Súčasťou sériovej výbavy je aj asistent sledovania pozornosti ATTENTION ASSIST s nastaviteľnou citlivosťou, ktorý dokáže vodiča upozorniť na nepozornosť a únavu, a asistent jazdy pri bočnom vetre.
Na želanie sa dodávajú aj ďalšie asistenčné systémy pre vodiča, napríklad JAZDNÝ PILOT, ktorým sa značka Mercedes-Benz posúva na ceste za automatizovaným jazdením o krok ďalej, aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu, aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla alebo asistent sledovania dopravných značiek s funkciou výstrahy pri jazde v protismere.
Niektoré z týchto voliteľných systémov sa však pri hodnotení Euro NCAP vôbec nezohľadňujú.
Aktívna a pasívna bezpečnosť ide inteligentným spôsobom ruka v ruke so systémom PRE-SAFE®, ktorý dokáže rozpoznať kritické jazdné situácie a v prípade hroziaceho nebezpečenstva nehody iniciuje opatrenia na ochranu cestujúcich.
Na želanie je pre Triedu E prvýkrát k dispozícii aj bočný impulz PRE-SAFE®. Tento nový podsystém po rozpoznaní bezprostredného nebezpečenstva bočnej kolízie dokáže preventívne presunúť vodiča alebo spolujazdca ďalej od nebezpečnej oblasti, a tak vytvorí istý druh virtuálnej deformačnej zóny aj pre bočné strany vozidla.
Novinkou je aj sériový systém zvuk PRE-SAFE®. Bezprostredne pred kolíziou dokáže v uchu vyvolať prirodzený ochranný reflex, a tak pripraviť sluch cestujúcich na hluk pri nehode, čím znižuje zaťaženie.
Ochrana pre zraniteľnejších účastníkov cestnej premávky
Značka Mercedes-Benz prikladá vysoký význam aj ochrane zraniteľnejších účastníkov cestnej premávky, ako sú deti. To sa týka aj chodcov a cyklistov. V sedane Triedy E sa používa aktívna kapota motora, ktorá sa pri náraze dokáže zodvihnúť o 80 milimetrov, čím poskytuje ďalší deformačný priestor.
Okrem toho dokáže aktívny asistent brzdenia rozpoznať nielen pomalšie, spomaľujúce alebo stojace vozidlá, ale aj chodcov prechádzajúcich cez cestu, ktorí sa nachádzajú v nebezpečnej oblasti pred vozidlom, a samočinne zabrzdiť, aby sa predišlo kolízii s chodcom.
Trieda E preto spĺňa aj vysoké nároky na ochranu chodcov, ktoré ďaleko presahujú zákonom predpísané požiadavky.
Bezpečnosť v reálnom živote – komplexná filozofia bezpečnosti
Výsledok sedanu Triedy E v hodnotení Euro NCAP má svoj pôvod v komplexnej filozofii značky Mercedes-Benz v oblasti bezpečnosti. Táto filozofia sa neorientuje len na požiadavky hodnotenia, ale využíva poznatky z vlastného výskumu nehôd na vytvorenie interných požiadaviek pre skúšky a kritérií nehodových skúšok, ktoré presahujú rámec zákonom predpísaných
- Zdroj: www.media.mercedes-benz.sk