Niekoľko týždňov po predstavení výrazne modernizovaného modelu ŠKODA OCTAVIA odhaľuje česká automobilka nové špičkové prevedenie tohto modelového radu, model ŠKODA OCTAVIA RS. Dynamický charakter zvýrazňuje nová predná časť, modifikovaná zadná časť a športovo ladený interiér s ambientným osvetlením.
Modernizovaná ŠKODA OCTAVIA RS je v ponuke v prevedení liftback a kombi. Pre obe karosárske verzie sú k dispozícii dva štvorvalcové agregáty. Kým vznetový motor 2,0 TDI má rovnako ako doteraz výkon 135 kW (184 k), výkon zážihového motora 2,0 TSI vzrástol o 7 kW (10 k) na 169 kW (230 k).
Tým sa ŠKODA OCTAVIA RS stáva najsilnejším a najrýchlejším sériovým modelom v histórii radu OCTAVIA. Nové špičkové technológie infotainmentu, konektivity a asistenčných systémov zvýrazňujú výnimočnosť tohto kompaktného, športovo ladeného automobilu.
Dynamický dizajn
Mimoriadne športový a emocionálny vzhľad nového prevedenia modelu ŠKODA OCTAVIA RS vychádza z výrazne prepracovaného dizajnu tohto modelového radu. Predná časť automobilu so širšou maskou chladiča, vizuálne rozšírenou o pár svetlometov v kryštalickom dizajne, pôsobí maskulínnym a dynamickým dojmom.
Okrem iného aj vďaka novo tvarovanému nárazníku so širšími vstupmi pre chladiaci vzduch s výplňou so štruktúrou včelieho plástu. Aj Full-LED adaptívne svetlomety (AFS) a do nárazníka integrované hmlové svetlomety LED dotvárajú vzhľad novej prednej časti.
Zadnej časti dominuje výrazný čierny difúzor a charakteristický červený reflexný pás odrazovej plochy, teda prvky, charakterizujúce model ŠKODA OCTAVIA RS. Osvetlenie evidenčného čísla sériovo využíva svetelné diódy.
LED prvky, tvoriace typické písmeno C, sú tiež v novo usporiadaných koncových svetlách. Na zadnej časti je neprehliadnuteľné aj prítlačné krídlo na hrane výklopnej zadnej časti u liftbacku, resp. strešný spojler u kombi.
Čierne prevedenie interiéru vyžaruje športový charakter modelu ŠKODA OCTAVIA RS. Športové sedadlá RS ponúkajú vďaka zvýšeným bokom a integrovaným hlavovým opierkam výborné bočné vedenie tela cestujúcich. Okrem prevedenia športových sedadiel s látkovým poťahom s prvkami z Alcantary sú novo v ponuke na želanie dodávané športové sedadlá potiahnuté Alcantarou.
Multifunkčný športový volant (pri automobiloch s prevodovkou DSG s páčkami pre radenie) má veniec potiahnutý perforovanou kožou. Súčasťou sériovej výbavy je pôsobivé ambientné osvetlenie.
Odkladacie priestory a vnútorné dverové kľučky sú osvetlené, pedále žiaria v hliníkovom lesku a prahové lišty nesú logo RS. Pre automobily značky ŠKODA typické Simply Clever riešenia sú zastúpené okrem iného dáždnikom pod sedadlom spolujazdca alebo vyberateľnou LED-lampou v batožinovom priestore verzie kombi.
Podvozok, technika, motory
O 15 mm znížený podvozok a v porovnaní s predchodcom o 30 mm širší rozchod kolies vzadu zvýrazňujú dynamický charakter nového modelu ŠKODA OCTAVIA RS, rovnako ako červené brzdové strmene. Sériovo sa na auto montujú 17-palcové kolesá, voliteľne sú v ponuke 18-palcové a neskôr pribudnú aj 19-palcové kolesá.
Elektromechanické riadenie s variabilným prevodom, voľba jazdného profilu Performance Mode Select a Performance Sound Generator (voliteľne), stabilizačný program ESC s funkciou XDS + alebo voliteľný adaptívny podvozok DCC (Dynamic Chassis Control) prispievajú k intenzívnemu zážitku z jazdy.
Nový motor automobilu ŠKODA OCTAVIA RS 2,0 TSI má najvyšší výkon 169 kW (230 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm v rozsahu od 1500 do 4600 min-1. Športovo ladený automobil s pohonom predných kolies z 0 na 100 km/h šprintuje za 6,7 s.
Najvyššia rýchlosť automobilu je 250 km/h, kombinovaná spotreba 6,5 l na 100 km (149 g CO2/km; všetky hodnoty: liftback s manuálnou prevodovkou). Sériovo je ŠKODA OCTAVIA RS 2,0 TSI vybavená manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, na želanie je k dispozícii aj šesťstupňová prevodovka DSG.
ŠKODA OCTAVIA RS 2,0 TDI so vznetovým motorom s výkonom 135 kW (184 k) a maximálnym krútiacim momentom 380 Nm od 1750 min-1 akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosahuje maximálnu rýchlosť 232 km/h.
Kombinovaná spotreba je 4,5 l/100 km (119 g CO2/km; všetky hodnoty: liftback s manuálnou prevodovkou). ŠKODA OCTAVIA RS 2,0 TDI je voliteľne k dispozícii s pohonom predných kolies (manuálna prevodovka alebo šesťstupňová DSG) alebo s pohonom 4×4 a šesťstupňovou prevodovkou DSG.
Infotainment a ŠKODA Connect
Ako všetky varianty modelového radu disponuje aj aktuálna OCTAVIA RS systémami infotainmentu novej generácie. Kapacitné dotykové obrazovky sú vyhotovené v sklenenom dizajne. Špičkovou verziou je navigačný systém Columbus s 9,2-palcovým displejom, WLAN-hotspotom a voliteľným modulom LTE.
Asistenčné systémy
ŠKODA OCTAVIA RS definuje vďaka širokej ponuke asistenčných systémov nové meradlá v triede kompaktných automobilov. K novinkám patrí asistent pre cúvanie s prívesom, Blind Spot Detect, varujúci pred autami v mŕtvom uhle, a Rear Traffic Alert, ktorý okrem iného pri cúvaní z parkovacieho miesta sleduje prevádzku za automobilom a vedľa neho.
Crew Protect Assist pri hroziacej nehode zavrie okná a strešné okno, predopne bezpečnostné pásy vodiča a spolujazdca a spolupracuje s vylepšeným systémom Front Assist s funkciou núdzovej brzdy City a prediktívnou ochranou chodcov. Rozšírené boli aj funkcie parkovacieho asistenta.
História
Skratka RS bola v spojení s automobilmi ŠKODA prvýkrát použitá v roku 1974 v motoristickom športe. Od roku 2000 sa s ňou označujú špičkové športové verzie v modelovej palete značky ŠKODA. Doteraz bolo na celom svete predaných viac ako 200 000 automobilov ŠKODA OCTAVIA RS, z toho takmer 100 000 kusov tretej generácie, uvedenej na trh v roku 2013.
- Zdroj: www.skoda-auto.sk