Spoločnosť Nissan hodlá využiť trhové príležitosti, ktoré vznikajú v súvislosti s rozmachom veľkomiest a meniacimi sa demografickými trendmi.
Carlos Ghosn, prezident a výkonný riaditeľ spoločnosti Nissan Motor Co., Ltd., dnes oznámil harmonogram, ktorý si japonský výrobca automobilov stanovil na uvedenie najnovších technológií smerujúcich k automatizácii vozidiel. Ich cieľom je podnietiť zákazníkov k rýchlejšiemu prijatiu systémov autonómneho riadenia.
Podľa výkonného riaditeľa spoločnosti Nissan by nové technológie, medzi ktoré patria automatizované ovládacie prvky zamerané na jazdné pruhy a tiež systémy riadenia premávky na diaľnici, mali byť predstavené v najbližších štyroch rokoch. Ich cieľom je ukázať zákazníkom životaschopnosť a význam systémov autonómneho riadenia, ktoré by mali byť komerčne dostupné v roku 2020.
Technológie autonómneho riadenia, ktoré spoločnosť Nissan postupne predstavuje, majú zlepšiť bezpečnosť a jazdné podmienky na cestách, a to pomocou automatizácie každodenných úloh, ktoré dnes motoristi musia plniť. Na rozdiel od pilotných projektov vozidiel s úplne nezávislým riadením, ktoré iní výrobcovia v súčasnosti predbežne testujú, zostávajú vodiči vo vozidlách Nissan vybavených funkciami autonómneho riadenia naďalej „za volantom“ a majú všetko stále pod kontrolou.
„Na konci roka 2016 sprístupní spoločnosť Nissan v rámci svojej stratégie autonómneho riadenia dve ďalšie technológie“, uviedol Ghosn. „Prichádzame na trh s pilotom pre dopravné zápchy – technológiou, ktorá vozidlám umožní jazdiť samostatne (a bezpečne) po upchatých diaľniciach. V tom istom čase sprístupníme pre široký sortiment vozidiel plnoautomatizované parkovacie systémy.“
V prejave k zástupcom Klubu zahraničných dopisovateľov v Japonsku ďalej dodal:
„Po tomto kroku bude v roku 2018 nasledovať uvedenie veľkého počtu ovládacích prvkov zameraných na jazdné pruhy, vďaka ktorým si vozidlá samy poradia s najrôznejšími rizikami a budú môcť prechádzať medzi jazdnými pruhmi. A ešte pred koncom tohto desaťročia predstavíme autonómnu technológiu pre križovatky, vďaka ktorej si vozidlá poradia s križovatkami v mestách bez nutnosti zásahu zo strany vodiča.“
Nissan stojí v čele snahy automobilového priemyslu o väčšiu automatizáciu vozidiel, ktorej cieľom je uľaviť vodičom od všedných úloh a zároveň zvýšiť ich bezpečnosť, uvoľniť upchaté komunikácie a prispieť k redukcii emisií.
„V snahe o dosiahnutie týchto cieľov musí spoločnosť Nissan využiť príležitosti na rast, ktoré sa objavujú v súvislosti s významnými spoločensko-ekonomickými trendmi ovplyvňujúcimi celosvetový automobilový priemysel,“ doplnil Ghosn.
Dopyt po technológiách autonómneho riadenia, väčšom počte vozidiel s nulovými emisiami (ako je napríklad Nissan LEAF, svetovo najpredávanejší elektromobil) a väčších možnostiach pripojenia vo vozidlách budú podľa jeho predpovedi zdvíhať štyri hlavné faktory.
„Prvým z nich je rozmach globálnych veľkomiest, ktorý posilňuje potrebu inovácií prispievajúcich k uvoľneniu komunikácií, zníženiu emisií a lepšiemu riadeniu dopravy,“ uviedol Ghosn.
- „Druhým je rastúci dopyt po komunikačných prostriedkoch vo vozidlách, ktoré splnia alebo prekonajú očakávania digitálnej generácie. Naše vozidlá musia mať rovnako široké možnosti pripojenia ako smartfóny a tablety, od ktorých život tejto generácie dnes a denne závisí.
- Po tretie treba prekonať generačnú priepasť, a preto chceme ponúknuť vozidlá, ktoré zaujmú rastúcu celosvetovú populáciu seniorov. Títo spotrebitelia chcú technológie a automatizované systémy, vďaka ktorým budú môcť riadiť bezpečne aj vo vyššom veku.
- A konečne štvrtým veľkým trendom je tlak na podporu rodovej rozmanitosti. Ide predovšetkým o uznanie dôležitej úlohy, ktorú ženy hrajú ako spotrebiteľky a kupujúce, ale i ako rozhodujúce činiteľky a manažérky v celom automobilovom priemysle.“
V rozsiahlom prejave o nových technológiách a meniacej sa demografii trhu Ghosn konštatoval, že podľa očakávaní spoločnosti Nissan by sa v budúcom roku malo k vylepšeným komunikačným kanálom pripojiť ďalších viac ako 1,5 milióna vozidiel značky Nissan. Pomôcť by im v tom mali systémy na báze cloudu, vďaka ktorým okrem ďalších služieb ponúknu lepší prístup k sociálnym sieťam, zábavným aplikáciám a softvéru na rozpoznanie hlasu.
Predpovedal, že tieto služby budú spoločne s automatizáciou vozidiel nadobúdať na význame s rastom veľkomiest s viac ako 10 miliónmi obyvateľov, ktorý so sebou prinesie väčšie využitie ciest a potrebu ich uvoľnenia a zníženia emisií. Okrem iného spomenul mladších motoristov a ich požiadavky na lepšie možnosti pripojenia vo vozidlách, potrebu ponúknuť väčšiu mieru automatizácie pre generáciu seniorov a tiež cieľ prispôsobiť dizajn a výkon vozidiel i marketing s nimi spojený vo väčšej miere ženám, ktoré tvoria veľkú časť kupcov nových vozidiel.
„Spoločnosť Nissan bude súčasťou riešenia dopravy v rastúcom počte veľkomiest. Budeme sa naďalej snažiť, aby naše vozidlá ponúkali širšie možnosti pripojenia. Chceme prevziať vedúcu úlohu vo vývoji vozidiel so systémami autonómneho riadenia. A vo všetkých aspektoch podnikania uznávame jedinečné potreby starších vodičov, takisto ako vplyv a dosah, ktorý na automobilový priemysel majú ženy ako zákazníčky.“
zdroj: nissan-europe.com
Tlačová správa