Keď sa povie chiptuning, väčšinou si predstavíme osobné auto, z ktorého sa jeho majiteľ snaží dostať aj tú poslednú štipku výkonu, ktorá v útrobách daného auta drieme. Chiptuning je však užitočný aj pre nákladné vozidlá.
Väčšia spotreba a viac najazdených kilometrov vytvárajú veľký potenciál pre chiptuning
Prečo vlastne chiptuningom upravovať riadiacu jednotku pre kamión, či iné nákladné vozidlo? Chiptuning nie je len o vyššom výkone, ale je možné vďaka nemu aj znížiť spotrebu motora.
A práve benefit nižšej spotreby sa pri nákladných vozidlách môže prejaviť viac, než pri osobných.
Je to logické, nákladné vozidlá majú väčšie motory s vyššou spotrebou a taktiež priemerné nákladné vozidlo najazdí za mesiac oveľa viac kilometrov ako priemerné osobné vozidlo a to ešte „nákladiaky“ väčšinou jazdia s veľkým zaťažením.
Chiptuning je pritom možné urobiť tak na dieselovom ako aj na benzínovom nákladnom vozidle. Môže tak byť alternatívou ku kúpe nového vozidla, i keď to záleží od konkrétneho starého vozidla a možností jeho chiptuningu.
Meranie na výkonovej stolici prezradí, či má na danom vozidle chiptuning zmysel
Aj keď úspora paliva po profesionálnom chiptuningu môže byť až 15%, nedá sa zaručiť, že takáto vysoká bude pri každom nákladnom vozidle. Prinajhoršom by však mala byť aspoň 5 %. Nemusíte však hádať, či sa teda chiptuning oplatí.
Dozviete sa to ešte pred samotným chiptuningom, keďže zákonite mu predchádza meranie na výkonovej stolici (ak je to vzhľadom na dané nákladné vozidlo technicky možné).
Na tomto meraní sa zistí aké má vozidlo rezervy v rámci parametrov, ktoré ovplyvňuje chiptuning. Dá sa tak prísť na to, či sa chiptuning s daným vozidlom oplatí podstúpiť. Mimochodom, chiptuning sa považuje za servisný úkon a tak je možné si ho započítať do nákladov firmy.
Zdroj obrázka: sylv1rob1 / Shutterstock.com