Najmodernejšie senzory monitorovali fyzické parametre dobrovoľníkov počas vyraďovacích zápasov UEFA Champions League a pri jazde v GT-R v rýchlosti 250 km/h na legendárnom belgickom okruhu v Spa s profesionálnym jazdcom za volantom.
S blížiacim sa vyvrcholením tohtoročnej sezóny UEFA Champions League podrobila spoločnosť Nissan – oficiálny globálny automobilový sponzor tejto súťaže – futbal tej najťažšej skúške.
Rozhodla sa posúdiť, či táto hra poskytuje viac vzrušenia než jazda v ikonickom superšportovom vozidle GT-R na mieste spolujazdca.
V spolupráci s odborníkmi na športové vedy z univerzity v Loughborough vybavila spoločnosť Nissan účastníkov testovania nositeľnou technológiou, ktorá dokáže sledovať a zhromažďovať kombinovaný index údajov.
Údaje zahŕňajú rýchlosť srdcového pulzu, rýchlosť dýchania a elektrodermálnu aktivitu, aby bolo možné sledovať fyziologický efekt, ktorý vzrušenie vyvoláva, a zistiť, ktorá aktivita prináša viac vzrušenia.
Experimenty počas živých zápasov prebiehali pri vyraďovacích stretnutiach UEFA Champions League a potom sa porovnávali s reakciami spolujazdcov idúcich vo vozidle Nissan GT-R riadenom profesionálnym pretekárom na slávnom okruhu Spa-Francorchamps v Belgicku.
FUTBAL VS. RÝCHLE VOZIDLÁ: VÝSLEDKY
Fyzická reakcia |
Futbalové zápasy UEFA Champions League |
Deň na okruhu s vozidlom GT-R |
Priemerný nárast srdcovej frekvencie |
39 % |
37 % |
Priemerná srdcová frekvencia |
91 pulzov za minútu |
100 pulzov za minútu |
Najvyššia priemerná srdcová frekvencia |
124 pulzov za minútu |
136 pulzov za minútu |
Priemerný nárast dychovej frekvencie |
140 % |
144 % |
Priemerná dychová frekvencia |
15 dychov za minútu |
15 dychov za minútu |
Najvyššia priemerná dychová frekvencia |
35 dychov za minútu |
35 dychov za minútu |
Porovnanie výsledkov oboch sérií experimentov komentoval Dr. Dale Esliger z univerzity v Loughborough týmito slovami:
„Predtým sme mohli iba subjektívne posúdiť, aký vzrušujúci je vyraďovací futbalový zápas alebo možnosť previezť sa ako spolujazdec v úžasnom superšportovom vozidle, ako je Nissan GT-R. Výskum uskutočňovaný ako súčasť Indexu vzrušenia Nissan nám umožnil využiť inovatívne senzorické údaje, aby sme porozumeli fyzickej reakcii účastníkov počas vzrušujúcich okamihov a pokúsili sa zistiť, ktoré aspekty prinášajú najväčšie vzrušenie.
V priebehu oboch sérií experimentov bola srdcová frekvencia futbalových fanúšikov a spolujazdcov vo vozidle Nissan GT-R porovnateľná a najvyššie hodnoty dosahovala v predpokladaných situáciách, napríklad keď padol gól alebo pri jazde v úzkej zákrute.
Hlavné rozdiely sme pozorovali vo fyziologických reakciách spolujazdcov a v dychovej frekvencii futbalových fanúšikov. Dychová frekvencia pri futbalových zápasoch narastala a klesala, keď fanúšikovia počas kľúčových momentov očakávania zadržiavali dych. Z toho je zrejmé, že model ich vzrušenia má za tých 90 minút skôr podobu emočnej horskej dráhy. Naopak, u spolujazdcov v GT-R dychová frekvencia priebežne stúpala, čo naznačuje trvalejší pocit vzrušenia.“
„Vzrušenie je stredobodom všetkého, čo robíme,“
uviedol Jean-Pierre Diernaz, viceprezident spoločnosti Nissan Europe pre marketing.
„Naše kultové superšportové vozidlo GT-R a sponzorstvo vzrušujúcej súťaže UEFA Champions League sú len dvomi príkladmi našej snahy prinášať inovácie a zážitky dostupné pre každého. A vďaka spolupráci s univerzitou v Loughborough sme teraz schopní porozumieť tomu, ako naše telo ovplyvňuje fyzické vzrušenie. Naším konečným cieľom je vyvinúť globálny Index vzrušenia, ktorý pokryje celé spektrum vzrušujúcich aktivít – možností, kde by sme mohli pokračovať, je veľmi veľa.“
Tu si môžete prehrať video Index vzrušenia – UEFA Champions League verzus Nissan GT-R: https://youtu.be/g39iDkHCg-0
Od predzápasových príprav až po najvzrušujúcejšie stretnutie roka, finále UEFA Champions League, bude spoločnosť Nissan neustále v centre diania.
Okrem spolupráce so svojím globálnym ambasádorom a finalistom UEFA Champions League Garethom Balom bude mať spoločnosť Nissan tiež za úlohu doručiť ikonickú trofej súťaže na štadión Principality.
Celý priebeh sledujte na novej facebookovej stránke Nissan Excitement FC a uverejňujte zážitky z vlastnej vzrušujúcej cesty počas predzápasových príprav prostredníctvom #TooExcitedTo.
Oceňovaný motor V6 s objemom 3,8 litra s 24 ventilmi a dvomi turbodúchadlami vo vozidle Nissan GT-R 2017 zosilnel v porovnaní s predchádzajúcim modelom o 20 k.
Teraz podáva výkon 419 kW pri 6 800 ot./min., sčasti vďaka zvýšeniu tlaku turbodúchadla a tiež vďaka systému časovania zapaľovania, ktorý je teraz riadený na úrovni jednotlivých valcov.
Tieto zmeny priniesli zvýšenú akceleráciu v strednom pásme otáčok (3 200 ot./min. a viac) a maximálny krútiaci moment dostupný v širšom pásme výkonového spektra.
Vyladený bol i dôverne známy zvuk motora modelu GT-R, ktorý znie lepšie než kedykoľvek predtým, a prispieva tak k jedinečnému zážitku z jazdy.
- Zdroj: newsroom.nissan-europe.com