Model Genesis, nová vlajková loď značky Hyundai v Austrálii, dosiahol najvyššie bodové skóre v 21-ročnej histórii bezpečnostných testov ANCAP – 36,88 bodu z možného počtu 37 a maximálne hodnotenie 5 hviezdičiek ANCAP za bezpečnosť.
Výsledok 5 hviezdičiek ANCAP predstavuje maximálnu ochranu posádky a chodcov v zmysle aktuálnej platnej metodiky. Náročný program bezpečnostných testov zahŕňa čelný náraz s čiastočným prekrytím pri rýchlosti 64 km/h, bočný náraz pri rýchlosti 50 km/h, bočný náraz na stĺp pri rýchlosti 29 km/h, simulovaný náraz zozadu pri rýchlosti 32 km/h a kolíziu s chodcom pri rýchlosti 40 km/h. Okrem toho sa do celkového hodnotenia zahŕňajú aj štandardné systémy aktívnej bezpečnosti.
Celkový výsledok modelu Hyundai Genesis 36,88 bodu sa skladá z hodnotenia čelného nárazu 15,88 bodu zo 16 možných a hodnotenia ochrany pri bočnom náraze 16 bodov zo 16 možných. Okrem toho Hyundai Genesis získal 2 body z 2 možných pri teste bočného nárazu na stĺp a hodnotenie ochrany posádky pri náraze zozadu ‘dobrý’.
Začiatkom tohto roka bol Hyundai Genesis novej generácie prvým a jediným automobilom s pohonom zadných kolies (verzia predávaná v USA) vo svojej triede, ktorý získal v USA
od Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) najvyššie ocenenie 2014 TOP SAFETY PICK+. Hyundai Genesis bol okrem toho prvou luxusnou limuzínou s pohonom zadných kolies, ktorá získala hodnotenie ‘Dobrý’ v bariérovom teste IIHS s malým čiastočným prekrytím.
“Genesis je vlajkovou loďou a preto poskytuje vysokú úroveň fyzikálnej ochrany posádky pri náraze, ktorú dopĺňajú vynikajúce štandardné bezpečnostné prvky,”
povedal predseda ANCAP Lauchlan McIntosh.
“Je to po prvý raz keď vidíme slovo ‘štandardne’ uvedené takmer pri každom bezpečnostnom prvku na našom kontrolnom zozname. Je dôležité, že jedným z týchto štandardných bezpečnostných prvkov je aj systém na automatické núdzové brzdenie – ktorý momentálne chýba pri mnohých nových modeloch uvádzaných na náš trh,”
dodal Lauchlan McIntosh.
Štrukturálna integrita a odolnosť karosérie bola jednou z kľúčových priorít konštrukčného tímu Hyundai Motor Company od začiatku vývoja limuzíny Genesis novej generácie pred šiestimi rokmi. Na výrobu skeletu karosérie sa používa špeciálna oceľ vysokej pevnosti a karoséria je navrhnutá tak, aby s rezervou spĺňala aj najnáročnejšie crash-testy na svete.
Hyundai Genesis sa začne predávať v Austrálii budúci mesiac a jeho štandardné vybavenie bude obsahovať nasledujúce bezpečnostné prvky:
• Radarový tempomat Adaptive Cruise Control
• Elektronické rozdeľovanie brzdnej sily (Electronic Brakeforce Distribution)
• Elektronický stabilizačný systém (Electronic Stability Control)
• Systém pre automatické núdzové brzdenie (Automatic Emergency Braking)
• Denné svetlá (Daytime Running Lights)
• Signalizáciu núdzového brzdenia (Emergency Stop Signal)
• Asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu (Lane Departure Warning)
• Proaktívny bezpečnostné systém (Pre-safe System)
• Asistenčný systém pre cúvanie (Reversing Collision Avoidance)
• Systém na monitorovanie tlaku vzduchu v pneumatikách (Tyre Pressure Monitoring System) • Aktívnu kapota motora na ochranu chodcov
• 9 airbagov vrátane kolenného airbagu vodiča
Asociáciu ANCAP podporujú všetky automotokluby v Austrálii a na Novom Zélande, vláda Austrálie, vláda Nového Zélandu, Victorian Transport Accident Commission, poisťovňa NRMA Insurance a nadácia FIA Foundation.
“Toto rekordné skóre v teste ANCAP, ktoré dosiahol Hyundai Genesis, vypovedá veľa o štrukturálnej integrite našej vlajkovej lode, jej bezpečnostných prvkoch a štandardných technológiách,”
povedal Charlie Kim, CEO Hyundai Motor Company Australia.
“Každý osobný automobil Hyundai predávaný v Austrálii dosiahol maximálne hodnotenie 5 hviezdičiek v teste ANCAP s výnimkou dodávky iLoad a minibusu iMax, ktoré dosiahli 4 hviezdičky,”
povedal Charlie Kim.
“Samozrejme, sme veľmi hrdí na túto skutočnosť a je logické, že Genesis dosiahol najvyššie skóre. Chcel by som využiť túto príležitosť a poďakovať ANCAP za fantastickú prácu, ktorú robí už vyše dve desaťročia pre zvýšenie bezpečnostnej úrovne automobilov v tejto krajine.”