Zákazníci značky Mercedes-Benz uplynulý týždeň prvý raz prešli so svojimi Triedami B F-CELL z južnej Kalifornie do severnej. Pozdĺž trasy z Los Angeles do San Francisca pritom využili iba verejnú vodíkovú infraštruktúru.
Umožnilo to otvorenie novej stanice v Coalinga v blízkosti medzištátnej diaľnice Interstate 5. Tím pozostávajúci z piatich vozidiel využil počas trojdňového výletu celkovo štyri stanice v mestách Burbank, Coalinga, West Sacramento a Emeryville a prešiel pritom takmer 1 000 míľ.
Traja majitelia vozidiel F-CELL boli počas výletu sprevádzaní tímom Mercedes-Benz Research and Development North America Team (Tím v oblasti výskumu a vývoja – Severná Amerika) z Long Beach. Cieľom tohto jedinečného cestného výletu bolo zvýšiť verejné vnímanie v súvislosti s rastúcou vodíkovou infraštruktúrou a zdôrazniť, že „California Hydrogen Highway“ (Kalifornská vodíková diaľnica) je teraz skutočnosťou.
Loki Efaw, už od roku 2011 vodič automobilu Triedy B F-CELL, je presvedčený o budúcnosti technológie palivového článku: „Nechcem auto, ktoré ma odvezie iba do práce a späť a potom ho musím znovu nabiť. Chcem také auto, s ktorým môžem jazdiť neustále. Natankovanie Triedy B trvá iba niekoľko minút. A tak to aj malo byť. Preto je výstavba vodíkových čerpacích staníc absolútne nevyhnutná. Tento výlet je toho dôkazom.”
Sieť vodíkových čerpacích staníc slnečného štátu je v súčasnosti obmedzená na 10 staníc. V priebehu najbližších rokov je však v pláne jej značné rozšírenie.
Iba v roku 2016 má byť otvorených viac ako 40 verejných vodíkových čerpacích staníc. Tyson Eckerle, manažér projektu pre infraštruktúru bezemisných vozidiel v California Governor’s Office of Business and Economic Development (Úrad kalifornského guvernéra pre rozvoj obchodu a ekonomiky), sa výletu zúčastnil a spravil si tak priamo obraz o pokroku:
„Pre štát Kalifornia je spojenie týchto dvoch trhov neuveriteľne vzrušujúce. Ísť s reálnymi zákazníkmi na tento výlet a poznať, ako dobre vozidlá s palivovým článkom zapadajú do ich života, bol pravý nefalšovaný pôžitok ‒ najmä teraz, keď sieť čerpacích staníc rastie. Vďaka patrí značke Mercedes-Benz a partnerom Linde, First Element Fuels a Hydrogen Frontier za ich úsilie.“
Jazdný prúd pre pohon Triedy B F-CELL z dielne Mercedes-Benz je vyrábaný reakciou vzdušného kyslíka s vodíkom priamo na palube v palivovom článku. Nevznikajú pritom žiadne škodliviny, iba čistá vodná para.
Vďaka vysokotlakovému palivovému systému s tlakom 700 barov má vozidlo pozoruhodný dojazd približne 400 kilometrov (približne 250 míľ) pri súčasne krátkej dobe tankovania pod tri minúty. Vozidlo spája lokálne bezemisnú mobilitu so spôsobilosťou jazdy na veľké vzdialenosti a na každodenné používanie s presvedčivými jazdnými výkonmi.
Mercedes-Benz Trieda B F-CELL vyrábaná v sériových podmienkach je v každodennom nasadení u zákazníkov na európskom a americkom trhu už od roku 2010. Celkový počet kilometrov flotily s palivovým článkom z dielne Daimler, ktorá medzičasom spolu s množstvom výskumných vozidiel presiahla 300 vozidiel, v súčasnosti dosiahol hranicu dvanástich miliónov. Samotná flotila F-CELL v USA v počte približne 70 vozidiel medzičasom najazdila 3,2 miliónov kilometrov (2 milióny míľ).
Vývoj novej generácie elektromobilov s palivovým článkom značky Mercedes-Benz je na ceste. Spoločnosť plánuje uviesť model na trh od roku 2017.