Kia Motors Corporation aktuálne oznámila svoje celkové predajné výsledky za mesiac máj 2016, kedy sa predalo rekordných 261 269 kusov automobilov značky Kia. Toto číslo predstavuje 3,4 % medziročný nárast v porovnaní s rovnakým mesiacom roka 2015.
V máji spoločnosť Kia Motors zaznamenala medziročný predajný nárast na kórejskom trhu o 19,0 % s 47 614 predanými kusmi, nasleduje Európa (8,5 % nárast a 53 298 predaných kusov), tretím najväčším trhom bola Čína (0,7 % nárast a 51 002 predaných kusov) a Severná Amerika (0,2 % nárast a 70 032 predaných kusov).
Počas prvých piatich mesiacov roka 2016 sa na trhoch celého sveta predalo 1 201 936 nových automobilov Kia, čo predstavuje medziročný nárast o 0,5 %. Najviac sa predalo na kórejskom trhu – 224 244 predaných kusov, čo predstavuje nárast o 13,5 %.
Nasleduje Európa s 251 129 predanými kusmi (nárast o 7,4 %) a Severná Amerika, kde sa predalo 294 533 nových vozidiel, čo predstavuje nárast 3,0 %.
Najpredávanejším a teda najobľúbenejším modelom v priebehu mája 2016 sa stalo kompaktné SUV Kia Sportage, ktoré si zakúpilo 48 798 nových zákazníkov.
Nasleduje zástupca B-segmentu Kia Rio (známy tiež ako K2 napríklad v Číne) s 36 445 predanými kusmi, tretia priečka patrí C-segmentu, modelu Kia Cerato (na niektorých trhoch aj ako Forte alebo K3, 31 372 predaných kusov), nasleduje mestský crossover Kia Soul (18 613 predaných kusov) a veľké SUV Kia Sorento (17 609 predaných vozidiel).
Rekordy aj na Slovensku – značka Kia rastie rýchlejšie ako slovenský trh
Aj na Slovensku bol mesiac máj 2016 pre značku Kia rekordný, pretože si pripísala historicky najvyššie registrácie v kategórii osobných vozidiel od roku 2009. Nový automobil Kia si na Slovensku v máji zakúpilo 716 zákazníkov, čo predstavuje trhový podiel 8,63 % a tretiu priečku v rebríčku predajnosti značiek.
Oproti roku 2015, kedy si v máji zakúpilo nový automobil 508 záujemcov (čo predstavovalo trhový podiel 7,7 %) ide o úctyhodný medziročný nárast 40,9 %.
Od začiatku roka zamierilo do predajných showroomov značky Kia 2 737 zákazníkov, ktorí si odviezli nový automobil. To predstavuje trhový podiel 7,69 % a štvrtú priečku v rebríčku predaja značiek na Slovensku.
Oproti minulému roku, kedy sa za prvých 5 mesiacov predalo 2 200 vozidiel (7,4 % trhového podielu) ide o medziročný nárast o 24,4 %. Tieto čísla sú o to zaujímavejšie, že značka Kia rástla na Slovensku rýchlejšie ako samotný automobilový trh – v máji 2015 sa na Slovensku predalo 6594 vozidiel, kým tento rok 8 299, čo je nárast o 25,7 %. Značka Kia však zaznamenala nárast 40,9 %.
A podobne je to aj v súhrnných predajoch za prvých päť mesiacov – kým slovenský trh narástol tento rok, kedy sa predalo 35 600 nových vozidiel o 19,8 % oproti roku 2015 (29 719 predaných vozidiel), značke Kia sa podarilo navýšiť medziročný nárast o 24,4 %
Medzi najdôležitejšie modely značky Kia na slovenskom trhu za prvých 5 mesiacov 2016 stále patrí rodina modelov Kia cee´d (1 167 predaných kusov), nasleduje miláčik SUV segmentu Kia Sportage, ktorú si zakúpilo 716 zákazníkov a Kia Rio so 460 predanými kusmi.