„Na vývoji energeticky úspornejších vozidiel pracujeme neustále. Je to pre nás oblasť s najvyššou prioritou, a to nielen kvôli záujmu o ekológiu, ale aj z dôvodu znižovania nákladov našich zákazníkov. Sme naozaj hrdí na to, že v tomto smere udávame tempo vývoja. Na našom koncepte je názorne vidieť obrovský potenciál sústavného technického vývoja,“
hovorí Claes Nilsson, prezident a výkonný riaditeľ spoločnosti Volvo Trucks.
Volvo Concept Truck vychádza z Volvo FH 420 s motorom Volvo D13 – Euro 6. Jedným z kľúčových faktorov, ktoré majú vplyv na zníženie spotreby, je vylepšenie aerodynamickej efektivity o ohromných 40% na ťahači aj návese.
„Upravili sme celú súpravu s optimalizáciou pre lepšiu aerodynamiku tak, ako to len bolo možné. Napríklad, namiesto spätných zrkadiel sme použili kamery. To znížilo odpor vzduchu, takže bolo potrebné menej energie na pohon vozidla,“
vysvetľuje Ake Othzen, riaditeľ projektového oddelenia Volvo Trucks.
Okrem aerodynamických vylepšení sme vozidlo vybavili novo vyvinutými pneumatikami s nižším valivým odporom. Príves váži o dve tony menej ako bežný príves rovnakého typu, čo sa môže premietnuť do nižšej spotreby paliva alebo vyššieho užitočného zaťaženia.
Súčasťou projektu je tiež vylepšenie hnacieho ústrojenstva. Skúšobné jazdy súpravy prebiehali na švédskych cestách na jeseň roku 2015.
Práce na Volvo Concept Truck už prebiehajú od roku 2011. Cieľom je zlepšiť efektivitu pre diaľkovú kamiónovú dopravu o 50%.
Vzhľadom k tomu, koncept vozidla je súčasťou výskumného zámeru a nebude k dispozícii na trhu. Avšak, niektoré z jej aerodynamických vlastností už boli realizované na sériovo vyrábaných vozidlách Volvo Trucks, a viacero z testovaných riešení môže byť namontovaných v budúcnosti.
Špecifikácia Volvo Concept Truck
Model: Volvo FH 420
Motor: Volvo D13 Euro 6
Fakty – Aerodynamické vylepšenia
– Optimalizovanie aerodynamického dizajnu ťahača a návesu.
– Cieľom je zníženie odporu vzduchu, bežné spätné zrkadlá boli nahradené kamerami, ktoré majú navyše tú výhodu, že ponúkajú lepšiu viditeľnosť a vyššiu bezpečnosť.
– Aerodynamicky optimalizované medzinápravové spojlery na ťahači a prekrytie všetkých kolies návesu.
– Aerodynamické spojlery rozšírené na náves s cieľom znížiť odpor vzduchu.
– Optimalizované prúdenie vzduchu pre chladiaci systém motora
– Minimalizácia odporu vzduchu v prednej časti ťahača a okolo vstupných schodov
- Zdroj: www.volvotrucks.com