Prestížne auto snov 60-tych rokov stretne hviezdu autosalónu vo Frankfurte 2015: nový kabriolet Triedy S značky Mercedes-Benz pokračuje v tradícii otvorenej Triedy S (konštrukčné rady 111 a 112) z obdobia od roku 1961 do 1971.
Koncepciou oboch kabrioletov sú nezameniteľný, exkluzívny dizajn, ušľachtilé materiály s najvyššou kvalitou spracovania v interiéri a špičková technika Triedy S.
„Po 44 rokoch môžeme našim priaznivcom opäť ponúknuť otvorený variant Triedy S. Nový kabriolet Triedy S symbolizuje našu vášeň pre individuálnu a nadčasovo exkluzívnu mobilitu, ktorá nás spája s našimi zákazníkmi,“
uvádza Ola Källenius, člen predstavenstva Daimler AG zodpovedný za odbyt divízie Mercedes-Benz Cars.
S novým kabrioletom Triedy S dokazuje značka Mercedes-Benz svoje ambície vyrábať najkomfortnejší kabriolet na svete. Klimatický komfort zabezpečujú opäť zdokonalený automatický systém na ochranu pred vetrom AIRCAP, systém vyhrievania priestoru v oblasti hlavy AIRSCARF, vyhrievateľné lakťové opierky, vyhrievanie sedadiel aj na zadných sedadlách, ako aj inteligentné plnoautomatické riadenie klimatizácie.
Nový kabriolet Triedy S privádza dlhú a úspešnú tradíciu kabrioletov najvyššej triedy značky Mercedes-Benz do budúcnosti. Luxusné kabriolety zo Stuttgartu spájajú slobodu jazdy pod holým nebom s komfortom a bezpečnosťou sedanu značky Mercedes-Benz už v 20-tych rokoch 19.storočia.
Od začiatku povojnovej výroby sú špičkové modely z dielne Mercedes-Benz ponúkané aj v mimoriadne exkluzívnom variante ako kabriolet. Patria sem 170 S (W 136) z roku 1949, 220 (W 187) z roku 1951 a 300 S (W 188) z roku 1952.
Po kabrioletoch 220 S (W 180) a 220 SE (W 128) typu „Ponton“, vyrábaných v rokoch 1956 až 1960, prichádza v roku 1961 na scénu kabriolet 220 SE konštrukčného radu W 111 – mimoriadne elegantné otvorené štvormiestne auto, ktorého dizajn je dodnes považovaný za nadčasový.
Za desaťročné obdobie výroby ponúka Mercedes-Benz päť rôznych typov týchto konštrukčných radov: 220 SE, 250 SE, 300 SE (W 112), 280 SE a ako neskorý špičkový model osemvalec 280 SE 3.5 – celkovo vzniklo v Sindelfingene 7 013 jednotiek týchto piatich kabrioletov.
Po tejto generácii v modelovom programe Mercedes-Benz už nenasledovala žiadna otvorená najvyššia trieda: je to viac menej nový SL konštrukčného radu 107, ktorý od roku 1971 udržiava kultúru jazdy pod holým nebom v dvojmiestnom vozidle automobilov stuttgartskej automobilky.
Kabriolety z dielne Mercedes-Benz patria v súčasnosti medzi vyhľadávané veterány – v súlade s tým sa vyvíjajú ich ceny. Pre kabriolety konštrukčného radu 111 možno ako príklad citovať údaje prestížneho amerického Price Guide poisťovne Hagerty.
Podľa jeho odhadu má 280 SE 3.5 z posledného roku výroby 1971 v stave 2 v súčasnosti hodnotu približne 290 000 amerických dolárov – pred desiatimi rokmi jeho hodnota predstavovala iba 115 000 amerických dolárov. To však zďaleka nie sú tie najvyššie ceny: jeden exemplár tohto modelu vo vynikajúcom stave bol uplynulý august vydražený na RM Auctions za 429 000 amerických dolárov.
Posledný šesťvalcový model 280 SE (1969) v rovnakom stave má v súčasnosti podľa poisťovne Hagerty hodnotu približne 75 000 USD – pred desiatimi rokmi to bolo približne 45 000 USD.
Na podobnej úrovni sa pohybujú prvé 220 SE, s aktuálnou hodnotou približne 84 000 USD.