Ešte tento rok príde v malej sérii prvé ťažké distribučné nákladné motorové vozidlo elektrický pohon na svete: úplne tichý Mercedes-Benz Urban eTruck s nulovými emisiami a dojazdom do 200 km.
Urban eTruck sa začne dodávať kvôli rôznym možnostiam nasadenia ako 18- a 25-tonka, s chladiacou nadstavbou, ako skriňa a valník, počiatočne v dvojcifernom počte do Nemecka, neskôr aj do celej Európy.
Ako vyzdvihuje vedúci pre nákladné motorové vozidlá značky Mercedes-Benz Stefan Buchner, po svetovej premiére v septembri 2016 na IAA bola odozva na celom svete na Urban eTruck vynikajúca. Zároveň informuje:
„V súčasnosti rokujeme približne s dvadsiatimi potenciálnymi zákazníkmi z odvetvia likvidácie odpadov, potravín a logistiky. Malou sériou teraz robíme hneď ďalší krok smerom k sériovému výrobku. Do roku 2020 chceme byť na trhu už so sériovou generáciou.“
Súčasťou elektro-ofenzívy divízie Daimler Trucks bude v roku 2017 nasadenie v globálne vytvorenej malej sérií približne 150 vozidiel Fuso eCanter.
Ľahké nákladné motorové vozidlo Fuso eCanter s elektrickým pohonom bude odovzdávané zvoleným zákazníkom v Európe, Japonsku a USA. Daimler Trucks tak pokrýva široké portfólio možností nasadenia nákladných motorových vozidiel s elektrickým pohonom.
Uplatnenie pre plne elektrické nákladné motorové vozidlá rozširuje narastajúca urbanizácia, požiadavky na lepšiu kvalitu vzduchu, nižšiu úroveň hluku i možnosti vyššej hospodárnosti a lepšej výkonnosti techniky akumulátorov.
Náklady na akumulátory plne elektrického nákladného motorového vozidla môžu podľa Daimleru do roku 2025 klesnúť 2,5-krát (z 500 na 200 eur/kWh). Rovnakou mierou má vzrásť ich energetická hustota (z 80 na 200 Wh/kg).
- Zdroj: media.mercedes-benz.sk