S výnimkou niekoľkých prípadov býva každá nová generácia auta väčšia ako tá predchádzajúca.
Tento trend prebieha už desaťročia, čiastočne zrýchlený prísnejšími bezpečnostnými predpismi. Zapracovanie väčšieho množstva technológií tiež spôsobuje, že vozidlá sú čoraz ťažšie.
Tento nekonečný rast priniesol významnú váhovú penalizáciu, takže aj kedysi malé a svižné športové autá teraz nesú podstatne väčšiu hmotnosť.
Porsche si je vedomé tohto znepokojujúceho trendu, ale priznáva, že momentálne má zviazané ruky.
V rozhovore pre austrálsky magazín Drive vysvetlil šéf dizajnu Michael Mauer, že legislatíva týkajúca sa bezpečnosti a ďalších požiadaviek prispela k zväčšeniu modelu 911.
Pridanie výkonu športovému autu z Zuffenhausenu prinútilo inžinierov namontovať väčšie kolesá a brzdy, aby zvládli zvýšený výkon motora.
„Je to tiež veľmi poháňané [vládnymi predpismi] a [výkonom auta]. Keď sa pozriete 20, 30 rokov dozadu, koľko konských síl mala 911 vtedy a koľko ich má dnes, to ovplyvňuje veľkosť kolies, veľkosť bŕzd, všetky tieto veci.“
Ideálne by Porsche chcelo predstaviť menší model 911, ale v súčasnej ére spaľovacích motorov to nie je realizovateľné.
Mauer naznačuje, že by to mohlo byť technicky možné neskôr, keď technológia elektromobilov dozreje.
Keď sa zlepší energetická hustota, čo umožní zmenšiť batériové balíky, 911 by mohla byť potenciálne menšia.
Spoločnosť však vylúčila uvedenie plne elektrickej 911 v tomto desaťročí.
Či bude auto rovnako atraktívne bez spaľovacieho motora, zostáva otázne.