Priemerná mzda od roku 2005 vzrástla o 38 %, cena ojazdených vozidiel sa zvýšila iba o 6 %. Súčasne sa však dramaticky zvýšili nároky zákazníkov na vybavenie vozidiel.
Čo sa nezmenilo, je záujem o vozidlá značky Škoda, tie stále obsadzujú prvé priečky obľúbenosti u zákazníkov. Vyplýva to zo štatistík najväčšieho predajcu ojazdených vozidiel AAA AUTO, ktorý tento rok oslavuje 25 rokov svojej existencie. Na Slovensku pôsobí od roku 2004.
V roku 2005 Slováci najradšej kupovali červenú Feliciu s objemom motora 1.3 a výkonom 50 kW, ktorá bola stará 7 rokov a najazdila 107 tisíc kilometrov. Ideálom bolo vozidlo po prvom alebo dvoch majiteľoch. Kupujúci veľmi nedbali na históriu vozidla, zhruba polovica Felicií nemala servisnú knižku.
Moderné technológie, bez ktorých si dnes nevieme predstaviť naše auto, sa rozmáhali pomaly. Takmer polovica Felícií nemala centrálne zamykanie. Klimatizáciu si vodiči pustili iba v 9 % áut a ABS mali 4 %. Výrazne sa potrápili aj pri krútení s volantom, iba 18 % predaných Felicií malo posilňovač riadenia.
Trendom v roku 2008 bola štyri roky stará modrá Fabia s objemom motora 1.2 HTP. Nájazd kilometrov klesol na 70 000. Aj naďalej Slováci obľubovali vozidlá po prvom alebo druhom majiteľovi, takmer väčšina z kupovaných Fabii mala servisnú knižku.
Za posledné tri roky sa rozšíril i posilňovač riadenia, vybavených ním bolo až 95 % Fabii, centrálne zamykanie mali tri štvrtiny z nich, ABS a klimatizáciu jedna tretina. Vyhrievané sedačky, tempomat a CD-changer bol skôr výnimkou.
V roku 2012 Slováci obľubovali modrú Fabiu s objemom motora 1.2 HTP. Jej vek vzrástol o tri roky. Centrálne zamykanie malo až 88 % Fabii, klimatizáciu a ABS dve tretiny a tempomat 10 %. Aj o štyri roky neskôr u nás stále vedie Fabia 1.2 HPI.
Zmenila sa obľúbená farbu na šedostriebornú. Posilňovač riadenia sa už pre nás stal štandardom, mala ho takmer väčšina Fabií. Zato tempomat je pre nás stále luxusom, vybaveným ním bolo iba 15 % predaných Fabií.
„Slováci doslova zbožňujú značku Škoda, ktorá dlhodobo vedie v štatistikách predajov. Rovnako na tom sú aj Česi. Maďari a Poliaci volia iné značky. Maďari preferujú Opel, v roku 2016 sa Škoda nedostala ani do prvej päťky. U Poliakov vedú Fordy,“
ozrejmuje obľúbené značky áut v strednej Európe generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová.
Cena ojazdených automobilov za posledných jedenásť rokov priebežne klesala i stúpala, kým v roku 2005 zákazníci v priemere za jazdenku zaplatili 6 700 eur, v roku 2008 v súvislosti s celosvetovou recesiou cena klesla na 5 960 eur, v roku 2012 vzrástla na 6 100 eur a dnes je na 7 100 eurách.