• Dokonalosť v teréne pri používaní na pracovné a expedičné účely
• Robustný, hospodárny a spoľahlivý v ťažkom teréne
• Ekologický a výkonný s motorom Euro VI
• Vynikajúce jazdné vlastnosti vďaka koncepcii stredového motora
V závode Wörth sa po prvýkrát ukázala nová hviezda medzi špeciálnymi vozidlami značky Mercedes-Benz: v najväčšom závode na výrobu nákladných vozidiel odteraz štartuje sériová výroba novej generácie terénneho Unimogu. Prvý reprezentant, U 5023 4×4 lakovaný v arktickej bielej, opustil výrobnú linku v polovici júla 2014; sprevádzaný aplauzom personálu, ako aj mnohých hostí z politického a hospodárskeho života.
Najnovší člen rodiny Unimog sa prezentoval priamo po zídení z výrobnej linky v rámci „generačnej jazdy“, ktorá odrážala malú časť zo 63-ročnej histórie vozidla Unimog a sprostredkovala náhľad na fascináciu a jedinečnosť terénneho vozidla Unimog.
Po novom Unimogu nosiči náradia a novom modeli Econic je to pre špeciálnych Mercedes-Benz Special Trucks tretí úspešný začiatok výroby v priebehu jedného roka – a súčasne završuje ofenzívu Euro VI medzi špeciálnymi vozidlami vyrábanými v závode Wörth. Yaris Pürsün, vedúci Mercedes-Benz Special Trucks, je nadšený:
„Nové terénne Unimogy určujú štandardy v oblasti off-road. Presviedčajú vďaka svojej schopnosti zdolať každý terén a zvládnuť akúkoľvek výzvu – či už pri likvidácii lesného požiaru, v oblastiach postihnutých záplavami alebo pri povrchovej ťažbe. Unimog je multifunkčné vozidlo, jeho vlastnosti sme mohli napriek veľkým výzvam, ktoré prináša Euro VI, naďalej rozvíjať. Je to skutočne skvelý výkon.“
Spojenie osvedčených produktových výhod s inovatívnymi vylepšeniami
V novej generácii terénneho Unimogu sa spája vysoká hospodárnosť, najmodernejšia technológia a výnimočná systémová kompetencia do vydarenej celkovej koncepcie, ktorá presviedča vysokou výkonnosťou.
Nové vozidlá sú pritom ekologické a rovnako robustné ako ich predchodcovia. Okrem toho boli osvedčené koncepčné výhody vozidla Unimog so zavedením nových motorov Euro VI v mnohých detailoch ešte vylepšené.
Či pri likvidácii lesného požiaru, v energetickom sektore alebo pri stavbe ropovodov, pri ochrane v prípade katastrof, pri používaní žeriavov alebo expedíciách, či pri záchrane života ľudí a v neposlednom rade pri preprave osôb – všade, kde vozovky prechádzajú do nekvalitných ciest a voľného terénu, sa prezentujú obidva nové typy terénneho Unimogu v tom najlepšom svetle.
Základný rozdiel medzi oboma variantmi je v zaťažení náprav a v prípustnej celkovej hmotnosti, ktorá dosahuje pri modeli U 4023 maximálne 10,3 t a pri U 5023 až do 14,5 t.
To sa dá rozpoznať už na prvý pohľad: nové vozidlá majú kabínu s krátkou kapotou motora s novo vytvarovanou maskou chladiča a nárazníkmi, ktoré sú vybavené modernými bihalogénovými svetlometmi. Nové vykurovacie a klimatizačné zariadenie zabezpečuje príjemné pracovné prostredie, zatiaľ čo prehľadná koncepcia obsluhy, ako aj čelná kamera na rozšírenie zorného poľa uľahčujú obsluhu a ovládanie.
Novinky zahŕňajú aj novú koncepciu stredového motora s priamo poháňaným vedľajším náhonom pre prídavné zariadenia so zvýšeným výkonom. Pohon vytvára štvorvalcový motor Euro VI so silným krútiacim momentom z konštrukčného typu motorov OM 934 a umožňuje, aby vozidlo s technickou maximálnou rýchlosťou 90 km/h mohlo jazdiť aj po diaľniciach.
Štandardizované body pripojenia umožňujú najrôznejšie prestavby a nadstavby, zatiaľ čo hydraulika vozidla so zvýšeným výkonom a nový pomocný pohon motora ako mechanické rozhranie umožňujú pohon výkonného náradia až do 600 Nm. O najvyššiu bezpečnosť sa postará silná motorová brzda (so zvýšeným výkonom). Okrem toho predĺžené intervaly údržby znižujú náklady na údržbu.
Neprekonateľne výkonný v teréne
Výrazne rozšírené boli aj jazdné vlastnosti v ťažkom teréne. K tomu patria nižšie uložené ťažisko, kotúčové brzdy ovládané stlačeným vzduchom na všetkých kolesách, silnejšie nápravy, prepracovaná koncepcia tunela hnacieho hriadeľa so zosilneným pripojením náprav vpredu, nové stabilizátory na prednej náprave a uloženie všetkých agregátov chránené pred nečistotami.
Zapínateľný pohon všetkých kolies, uzávierky diferenciálu na všetkých nápravách, ABS a elektronický systém rýchlej reverzácie pojazdu EQR (Electronic Quick Reverse) sú štandardom.
Torzná flexibilita až do 600 mm, skríženie náprav až do 30 stupňov, veľký nájazdový uhol 44 stupňov vpredu a 51 stupňov vzadu, prechodový uhol 34 stupňov, mimoriadne vysoká stúpavosť 45 stupňov, bočný uhol sklonu 38 stupňov a brodivosť maximálne 1,20 m sú hodnoty, ktoré umožňujú bezpečnú jazdu v extrémnych situáciách v teréne.
Prídavné terénne prevody pokrývajú rozsah rýchlosti od 2,5 km/h do 35 km/h. Úplne nanovo koncipované bolo zariadenie na reguláciu tlaku v pneumatikách Tirecontol Plus s voliteľnými možnosťami „Zlá cesta“, „Piesok“ a „Cesta“.