Po vývoji tuningových balíkov pre Lexus ES a RC sa inžinieri japonskej divízie Toyota Racing Development pustili do najnovšieho crossoveru UX vo verzii F Sport. Výsledok ich práce stojí za to!
Bodykit pozostáva z predného spojlera, prahových líšt, aerodynamických oblúkov kolies, krytov na vonkajšie spätné zrkadlá, strešného spojlera, zadného difúzora a športových koncoviek výfuku. Všetky prvky sú vo farbe karosérie, alebo v prevedení s čiernym povrchom.
Tento bohatý balík však nie je všetko, čo japonská pobočka TRD ponúka vlastníkom nového croosveru. Inžinieri vyvinuli aj nové 18-palcové kované hliníkové ráfiky, upravili pružiny a tlmiče pre zlepšenie stability podvozku.
Prvé riešenie na svete
Model UX na ulici vyniká už v štandardnej verzii. Pozornosť priťahujú úzke svetlomety ostrých tvarov, ochranné lišty blatníkov kolies a zadné svetlomety prepojené linkou zo 120 LED diód. Tuningové možnosti tohto jedinečného vozidla už predým vynikajúco ilustroval UX 250h upravený na objednávku Clarkom Ishiharom z autosalónu VIP Auto Salon Tuningowe, ktorý bol vystavený v auguste na Pebble Beach.
Avšak Lexus UX nie je iba o vzhľade. Karoséria sériového automobilu je z hľadiska aerodynamiky starostlivo premyslená. Čepeľovité zadné svetlá zahřňajú špeciáne tvarované plutvy, ktoré zvyšujú stabilitu a podobnú funkciu má stupňovitá horná časť líšt blatníkov kolies.
Pravdepodobne najzaujímavejším riešením sú 17-palcové aerodynamicky ventilované kolesá. Tvar profilu lúčov zabezpečuje chladenie kotúčových bŕzd a znižuje aerodynamický odpor po bokoch automobilu. Ide o prvé takéto riešenie na svete.
Koľko to stojí?
Rovnako ako v prípade nových modelov Lexusu ES a RC, sú tuningové časti vyvinuté spoločnosťou TRD Japan v súčasnosti k dispozícii iba v Japonsku.
Bodykit so športovými koncovkami výfuku stojí 626 000 jenov, čiže necelých 5 000 eur, 18-palcové ráfiky znamenajú výdavok 382 000 jenov (okolo 3 000 eur), za balík na zlepšenie stability treba zaplatiť 100 000 jenov, čo je necelých 800 eur.