Trendom dnešnej doby je rozvoj automobilov s alternatívnymi pohonmi, ktoré šetria naše peňaženky a prírodu. Ženy oproti mužom v tejto oblasti zaostávajú. Preferujú radšej autá jazdiace na benzín alebo naftu. Cítia sa v nich bezpečnejšie.
Pocit bezpečia je i dôvodom prečo sa stále častejšie obzerajú po SUV autách, v ktorých prospech mierne klesá obľuba klasických kombíkov či hatchbackov. Vyplýva to zo štatistík najväčšieho predajcu ojazdených vozidiel AAA AUTO.
Ženy sa pri nákupe jazdenky snažia minimalizovať všetky prípadné riziká. Za ne považujú i automobily s alternatívnymi pohonmi, ktorým ešte stále nedôverujú tak ako muži.
V tejto oblasti sú skôr konzervatívne. Dokonca i pri porovnaní obľuby benzínu a nafty, volia radšej tradičný benzín.
„Autá na alternatívne pohony sú pre ne neznámou a prípadným krokom do neistoty. Nepramenia z reálnych skúseností. Tradičné pohony vnímajú ako bezpečné a overené,“
komentuje voľbu žien generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová.
Pocit bezpečia a dôraz na rodinu sú tiež dôvodmi, prečo stále častejšie siahajú po SUV autách.
„Dopyt žien po SUV automobiloch sa u nás za posledných päť rokov takmer strojnásobil. Veľký nárast obľuby zaznamenávame i pri MPV autách. Od roku 2012 sa zvýšil o 28 %. V ich prospech poklesol záujem o klasické hatchbacky, kombíky či sedany. Tie sa ale i naďalej držia na prvých troch priečkach pri nákupoch žien,“
doplňuje Topolová.
Ženy a ich obľuba modelov SUV
2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | |
1. | Hyundai Santa Fe | Kia Sportage | Kia Sportage | Kia Sportage | Kia Sportage |
2. | Hyundai Tucson | Nissan Qashqai | Nissan Qashqai | Nissan Qashqai | Nissan Qashqai |
3. | Toyota RAV 4 | Toyota RAV 4 | Hyundai Tucson | Toyota RAV 4 | Hyundai ix35 |
4. | Kia Sportage | Hyundai Santa Fe | Hyundai Santa Fe | Hyundai ix35 | Nissan Juke |
5. | Honda CRV | Kia Sorento | Toyota RAV 4 | BMW X5 | Dacia Duster |
Opatrnosť žien sa prejavuje i pri voľbe, kam pôjdu automobil kúpiť. Vyhýbajú sa nákupom automobilov cez inzerát alebo zo zahraničia.
Volia skôr overených predajcov, ktorí sa im pri kúpe venujú a poskytnú im odpovede na ich otázky. Nenechávajú nič na náhodou, ďaleko častejšie si so sebou berú odborníka, ktorý im automobil prezrie.
Trendu značky Škoda podliehajú ženy rovnako ako muži. Za posledných päť rokov je škodovka jednoznačne ich prvou voľbou. O druhú priečku v obľube žien sa behom piatich rokov priebežne delí Peugeot či Volkswagen.
Z modelov stále vedie Fabia, na druhom mieste sa drží Octavia. Na treťom mieste a strieda C3 od Citröenu s Focusom a v tomto roku s Golfom od Volkswagenu. V minulom roku sa do prvej päťky prebojoval i Opel Astra.
Ženy stále viac kladú dôraz i na komfort jazdy. Ich záujem o automobily s automatickú prevodovku za posledných päť rokov vzrástol takmer o 90 %.
Častejšie tiež volia i autá s pohonom 4×4. Oproti minulosti preferujú výkonnejšie autá. Kým v rokoch 2012 a 2013 u nich viedli autá s výkonom 55 kW, dnes to sú výkony 77 kW.